Czerwcowy biwak pionu męskiego

Kolejny biwak pod namiotami za nami!

W dniach 14-16 czerwca nasza drużyna wraz z 44 Drużyną Harcerzy Starszych „Kolumbowie” wzięła udział w biwaku pionu męskiego na Dębówcu.

Wspólny biwak to wspaniała okazja do integracji między drużynami. Podczas wyjazdu była możliwość skorzystania z wielu różnych form aktywności, które łączyły członków obu drużyn.

Od razu po przyjeździe na miejsce zajęliśmy się rozstawianiem namiotów. Gdy wszystkie zastępy się z tym uporały przyszedł czas na zajęcia ze służby wartowniczej oraz podchodzenia, po których zjedliśmy kolacje. Wieczorem przyszedł czas na ognisko rozpoczynające biwak, które częściowo wprowadzało nas w fabułę obozową.

Sobota okazała się dniem trudniejszym, niż mogliśmy się spodziewać. Rozpoczęliśmy poranną rozgrzewką, a po niej apelem. Po zjedzeniu śniadania przyszedł czas na pierwszy blok programowy, w ramach którego zorganizowana została gra, na której jednym z zadań było zbudowanie szałasu.

Około godziny 12:00 zaczęliśmy gotować obiad, który zjedliśmy około godziny 14:00. Podczas tych dwóch godzin mieliśmy okazję trochę odpocząć, ze względu na straszny upał.

O godzinie 16:00 wróciliśmy do zajęć programowych. Udaliśmy się do lasu by poćwiczyć nasze umiejętności maskujące. Reszta dnia minęła nam pod znakiem realizacji prób na stopnie i sprawności.

Wieczorem ze względu na warunki pogodowe oraz ostrzeżenia meteorologów przenieśliśmy się do murowanego budynku, w którym spędziliśmy noc.

W niedzielę zajęliśmy się sprzątaniem oraz pakowaniem, jednak dla chętnych otwarty był tor łuczniczy. Od 12:00 zaczęli zjeżdżać się rodzice, wtedy też utworzyliśmy pożegnalny krąg i oficjalnie już zakończyliśmy biwak.